
1 U.S. Department of Justice, Press Release, Former Director of Programs of TV Marti
Indicted on Conflict of Interest Charges, November 17, 2006 [hereinafter “DOJ Press Release”].
(Exhibit 1)

2 Id.

3 U.S. v. Miranda, Crim. No. 06-20707, Indictment, Count 1, ¶ 2 (S.D. Fla. Nov. 16,
2006) [hereinafter “Indictment”]. (Exhibit 2)

4 Id.

5 Id., Counts 2-4, ¶ 4.

6 Oscar Corral, TV Martí Executive Indicted, The Miami Herald, November 18, 2006.
(Exhibit 3)

7 Indictment, Count 1, ¶ 2.

8 DOJ Press Release.

9 Id.

10 Corral, The Miami Herald, Nov. 18, 2006.

JOSE M. MIRANDA, Broadcasting Board of Governors

Jose M. Miranda (a/k/a “Chema”) served as programs director at TV Martí, where he was
responsible for selecting and acquiring programs for broadcast.1  In November 2006, a federal
grand jury in Miami, Florida indicted Mr. Miranda for “unlawfully participating in government
matters in which he had a financial interest . . . and falsely report[ing] no outside income in
financial disclosure forms with the government.”2  Specifically, the indictment alleged that
between November 2001 and December 2004, Mr. Miranda received $100,000 from Perfect
Image Film and Video Productions (“PIFVP”), a vendor with which TV Martí was doing
business.3  Mr. Miranda accepted the payment during the same time that he approved
requisitions and invoices for services rendered by Perfect Image to TV Martí.4  Additionally, Mr.
Miranda was charged with making false representations in his financial disclosure reports for
2002, 2003 and 2004.5  In each of those years, Mr. Miranda claimed that he had no income other
than his $103,000 government salary 6 when, in fact, he was receiving over $100,000 in
kickbacks from PIFVP.7  Mr. Miranda is currently on a $250,000 personal surety bond.8

TV Martí is operated by the Office of Cuba Broadcasting (“OCB”), a component of the
International Broadcasting Bureau (“IBB”).  IBB provides administrative and engineering
support for U.S. government-funded non-military international broadcast services and is
supervised by the Broadcasting Board of Governors, an independent federal agency responsible
for all U.S. government and government sponsored broadcasts.9  According to federal records
obtained by The Miami Herald, the OCB paid at least $239,000 to PIFVP from 2001 to 2006.10


