
Date: J / jy /^k31d l ime : 4:koy h-n l o : l^rfW^ifrnyn^j-qj 

ROETZEL® 
A L E G A L P R O F E S S I O N A L A S S O C I A T I O N 

FACSIMILE TRANSMISSION COVER SHEET 

600 1+TH STREET, NW 

SUITE 400 

WASHINGTON, DC 20005 
202.216.8307 DIRECT 
202.625.0600 MAIN 

202.338.6340 FAX 
gadler@ralaw.com 
www.ralaw.com 

DATE: 3/30/2012 PAGES (INCLUDING COVER PAGE): _2̂  

Daniel A. Petalas 
To: Federal Election Commission FAX: (202)219-1043 

FROM: Gary C. Adler CLIENT MATTER: 122665 0008 

T H E ORIGINAL OF THIS D O C U M E N T WILL B E S E N T BY: 

^ R E G U L A R M A I L Q O V E R N I G H T M A I L • T H I S is T H E O N L Y F O R M OF D E ^ E R i i g 

C O M M E N T S 

r" 

CO 

re 

ro 
CO 

O rr; 

o 

Wc arc tfansmiiting from facsimile equipment, which will automatically connect transmissions to Roetzel & Andress twenty-four hours a day. If 

problems arise dtiring transmission, please contact the operator at the office number lifted above. Thank you. 

NOTE: Unless othenvise indicated, the information contained in this facsimile transmission is confidential information intended 
for the use of the individual or entity named above. The information contained in this transmission may also be attomey-client privileged 
and/or protected as attomey work product. If the reader of this message is not the intended recipient, or the employee or agent responsible 
to deliver it to the intended recipient, you are hereby notified that any dissemination, di.<itrihution or copying of this communication is stncdy 
prohibited. If you have rccei\'ed this communication in error or are not sure whether it is confidential or otherwise privileged, please 
immediately notify us by telephone, and return the original message to us at the above address via the U.S. Postal Service at our expense. 
Thank you. 

NEW YORK 

WASHINGTON, D.C. 

CHICAGO CLEVELAND TOLEDO AKRON COLUMBUS 

TALLAHASSEE ORLANDO FORT MYERS NAPLES 

CINCINNATI 
FORTI-AUDERDALE 



Date: .:,/^^m^ 

m 
I ime : -^ifeJY m lo: ld.\adeil'::)l\a^^ K&H Uia [2 t^/e^ 

ROETZEL® 
A L E G A L P R O F E S S I O N A L A S S O C I A T I O N 

SUITE 400 
WASHINGTON, DC 20005 
202.216.8307 DIRECT 
202.625.0600 MAIN 
202.338.6340 FAX 
gadler@ralaw.com 
www.ralaw.com 

March 30,2012 
o r-o 

VIA FACSIMILE AND REGULAR MAIL -TJ r o 
I E 

Daniel A. Petalas 
O 

Daniel A. Petalas o m 
Federal Election Conimission -TT; ~'r'\ 

CO 
O 

Office ofthe General Counsel • l k - . 

-o 
999 E Street, N.W. ! 'M'I 

I —f'l^ 

Washington, DC 20463 Washington, DC 20463 

• " 
to 
CO 

Re: MUR 6481 1 

RTTV America, Inc. 

Dear Mr. Petalas: 

I am in receipt of your letter dated March 29,2012 requesting certain clarifications to the 
response I filed on behalf of RTTV America, Inc. ("RTTV") in the above-referenced matter. 
RTTV, while reserving all rights, is pleased to cooperate by voluntarily answering the questions 
raised in your letter. 

First, Alex Yazlovsky is a U.S. citizen. Second, RTl'V did not control any decision 
related to the content of the Adam vs. The Man Show May 4,2011 and June 6,2011 episodes, or 
any other episode for that matter. To the contrary, Adam vs. The Man, LLC had full editorial 
control. RTTV's role as co-producer of the Adam v.̂ . The Man Show was lo provide a studio, 
equipment and related technical services. For your further information, RTTV is no longer co-
producing the Adam vs. The Man Show and has not since August 2011. 

RTTV again submits that the Federal Election Commission should fmd no reason to 
believe RTTV violated the Federal Election Campaign Act and should dismiss the Complaint in 
the above-referenced matter. 

Very truly yours, 

- n . 

rary Ci Adler 

GA/br 
cc: RTTV America, Inc. 

NBV YORK 

WASHINGTON, D.C. 

Cl.F\ 'E lJ \ND 

TALLAHASSEE 

TOLEDO 

ORUNDO 
AKRON 

FORT MYERS 

COLUMBUS 

NAPLES 

CINCINNATI 

FORT LAUDERDALE 



Page 1 of2 

RE: MUR 6481 (RTTY America, Inc.)
 
Adler, Gary
 
to:
 
SBroussard@fec.gov
 
04/26/201209:51 AM
 
Hide Details
 
From: "Adler, Gary" <GAdler@ralaw.com>
 
To: "SBroussard@fec.gov" <SBroussard@fec.gov>,
 

Dear Ms. Broussard: 

I am in receipt of your email dated April 24, 2012. 

In your email you ask a number of questions about "RT". As I mentioned to you, my client is RTTY 
America, Inc. which is a completely separate entity from the company that does business as "RT". 
Therefore, I cannot speak on behalf of"RT". 

However, as indicated by our previous actions, we would like to cooperate as much as possible with the 
Office of General Counsel's requests for information. To that end, I will provide you with my 
understanding of the process. RTTY America, Inc. provided the studio where the Adam vs. The Man 
Show was produced. The live production was transmitted to RT and I understand there was a half hour 
delay between the live taping and the broadcast. It is my further understanding that RT never edited the 
content of an episode of the Show prior to its airing. As stated in my initial response to the complaint 
and reiterated in my March 29th response to your follow-up letter, Adam vs. The Man, LLC had full 
editorial control over all content for the Adam vs. The Man Show, including the episodes that are the 
subject of the complaint in this matter. 

Hopefully this adequately addresses your email. 

Gary Adler 
RoetzeJ & Andress 
600 14th Street, NW 
Suite 400 
Washington D.C. 20005 
Main Phone No: (202) 625-0600 
Direct Phone No: (202) 216-8307 
Fax No.: (202) 338-6340 
Email: gadler@ralaw.com 
www.ralaw.com 

Both Gary Adler and Roetzel & Andress intend that this message be used exclusively by the addressee 
(s). This message may contain information that is privileged, confidential and exempt from disclosure 
under applicable law. Unauthorized disclosure or use of this information is strictly prohibited. If you 
have received this communication in error, please permanently dispose of the original message and 
notify Gary Adler immediately at (202) 625-0600. Thank you. 

file://C:\Users\sbroussard\AppData\Local\Temp\notesFCBCEE\~web3890.htm 4/26/2012 



Page 2 of2 

From: SBroussard@fec.gov [mailto:SBroussard@fec.qov]
 
Sent: Tuesday, April 24, 2012 5:20 PM
 
To: Adler, Gary
 
Subject: MLiR 6481 (RTIV America, Inc.)
 

Dear Mr. Adler:
 

Thank you for your continued cooperation in returning my phone call today, your willingness to provide additional
 
information, and your quick response to the Office of General Counsel's March 29 letter seeking clarification to the
 
response filed on behalf of your client, RTTV America, Inc.
 

In your previous correspondence, you stated that RTTV as co-producer of the program Adam VS. The Man (lithe
 
Show") provided "a studio, equipment and related technical services." We would appreciate it if you could explain
 
the process by which RTTV provided episodes of the Show to RT. Such explanation should address: whether the
 
Show broadcasted live, or whether episodes of the Show were taped and provided to RT; if RTTV and Adam vs.
 
The Man, LLC taped episodes of the Show, the time lapse from taping to airing; RT's editorial review of the Show;
 
and whether or not your client is aware of any instances when RT edited the content of an episode of the Show
 
prior to its airing. We would also appreciate any relevant documents that you can provide in connection with your
 
explanation of the process.
 

Any response on your part is voluntary. If you choose to respond, we would request that you submit a written
 
response within 7 days of receipt of this email. If you have any questions, please feel free to contact me at (202)
 
694-1583.
 

Sincerely,
 

Shana M. Broussard
 

Shana M. Broussard
 
Attorney, Enforcement Division
 
Federal Election Commission
 
999 E. St. N.W.
 
Washington, DC 20463
 
(202) 694-1583 
sbroussard@fec.gov 

Any federal tax advice contained herein or in any attachment hereto is not intended to be used, and 
cannot be used, to (l) avoid penalties imposed under the Internal Revenue Code or (2) support the 
promotion or marketing of any transaction or matter. This legend has been affixed to comply with U.S. 
Treasury Regulations governing tax practice. 

file://C:\Users\sbroussard\AppData\Local\Temp\notesFCBCEE\~web3890.htm 4/26/2012 

mailto:mailto:SBroussard@fec.qov


ROETZEL® 
A L E G A L P R O F E S S I O N A L A S S O C I A T I O N 

600 14TH STREET, NW 

Sun-E400 
WASH[NGTON, DC 20005 
202.216.8307 DIRECT 
202.625.0600 MAIN 
202.338.6340 FAX 
gadler@ralaw.com 
www.ralaw.com 

August 11,2011 

VIA HAI>a) DELIVERY 

P. Christopher Hughey, Esq. 
Acting General Counsel 
Office of General Counsel 
Federal Election Commission 
999 E Street, N.W. 
Washington, DC 20463 

Re: MUR 6481 

o 
o m 
g o 
-jr. • ' 

r r - ; r - i - i 

3 S " 
d 

C O 

C D 
V O 

-n 
rn 

' 

-7- m 
o 

. »N r - r i — ^ 

o 

Dear Mr. Hughey: 

This firm represents RTTV America, Inc. ("RTTV*'). This letter is submitted in response 
to a Complaint filed by Clifford P. Kinkaid, President of America's Survival, Inc., and 
subsequently labeled MUR 6481. For the reasons outlined below, it is readily apparent that there 
is no reason to believe that RTTV violated the Federal Election Campaign Act ("FECA") or 
Federal Election Commission ("Commission") regulations. RTTV is not a foreign national. 
Further, it is beyond dispute that contribution restrictions were not violated because the content 
at issue is exempt firom regulation under the press exemption. Accordingly, the Commission 
should dismiss the Complaint and close the file in this matter. 

I. Summary of the Complamt 

The Complaint alleges, without any factual basis, that RTTV is a foreign corporation 
"fiinded by the govemment of Russia." According to the Complaint, RTTV, as a foreign 
national corporation, made a prohibited in-kind contribution to either Ron Paul or President 
Barack Obama (it is not clear from the Complaint who the alleged recipient is) when it provided 
air time for one of RTTV*s "employees," Adam Kokesh ("Kokesh"), to promote and raise fimds 
for presidential candidate Ron Paid. The Complaint cites to a June 6, 2011 broadcast of the 
television show Adam vs. The Man̂  in which Mr. Kokesh made the following statement at the 
close of the show: 

rd like to end tonight on a note of some good news. We have 
some good news fram the fi-ont lines of the Ron Paul 
"r3 VOLution" with our money bomb on June 5*. I was happy .to 
donate to that. Yesterday we raised over one million dollars for 
the Ron Paul campaign. And Tm starting to figure out what 
electable means, because electable or non-electable is really a code 

NEW YORK 

WASHDMCTON, D.C. 
CLEVELAND 

TALLAHASSEE 
TOLEDO 

ORLANDO 
AKRON 

FORTMYERS 

COLUMBUS 
NAPLES 

CINCINNATI 
FORT LAUDERDALE 



Date: b/ll/«ik3ii iime: ^i:so n i lu : x-itjc.ci.i>w»-»£.j 

P. Christopher Hughey, Esq. 
August 11,2011 
Page 2 

word for *if this person wins, I'm not gonna be able to get as much 
money fi:om the govemment,' But if you want electable, please 
support the reelection campaign of President Barack Obama. If 
you want a president who is going to honor his oath to the 
constitution and your freedom, I urge you to support none other 
than Congressman Ron Paul. ̂  

According to the Complaint, the purpose of Mr. Kokesh's on-air endorsement of Ron 
Paul was to "divide and weaken the Republican party" in the 2012 elections in order to ensure a 
victory for President Barack Obama. 

II. Factual Background 

RTTV is a District of Columbia corporation with its principal place of business located at 
1325 G Street, N.W., Washington, DC, 20005.̂  RTTV is an independent U.S. corporation and is 
not a subsidiary of, or affiliated with, any foreign-owned corporation. 

Founded in 2005, RTTV creates and provides television content for an internationally-
focused, English language television network that airs in markets across the United States, 
including New York, the District of Columbia, and Chicago metropolitan areas, the Carolinas, 
and several metropolitan areas throughout California. Since its programs are aimed at English 
speakers in the United States, it is believed that the vast majority of the audience for its content 
are U.S. citizens. RTTV's productions include daily news programs and editorial and 
commentary talk shows including ''The Big Picture with Thorn Hartmann," ''The Alonya Show,̂ ' 
and ''Adam vs. The Man."^ RTTV produces content, it does not broadcast it. 

RTTV does not employ Mr. Kokesh. Rather, he works for an entirely different entity, 
Adam vs. The Man, LLC a New Mexico limited liability company. That company entered into 
an independent contractor relationship with RTTV to co-produce the show. Adam vs. The Man, 
LLC is responsible for the content of Adam vs. The Man, a thirty-minute editorial commentary 
show featuring Mr. Kokesh, journalist Luke Rudkowski, and religious scholar Jake Diliberto. 

' This was Episode 39 of tiie Adam vs. the Man show. It is available on the Adam vs. the Man website at: 
http://www.adan1vstheman.eom/category/bIog/episode5/page/7. 

^ The facts set forth in this letter are supported by the attached Affidavit of Alex Yazlovsky, the President of RTTV. 

^ The Big Picture with Thorn Hartmann is billed as **a daily TV program owned and produced by Thorn Hartmann 
produced in the studios of RTTV in Washington, DC and syndicated nationally by both RT and Free Speech TV" 
and ttiat its show features '̂ news, opinion and debate...." See Thorn Hartmann's website; www.thomhartmann.com. 
The Alonya Show is billed as **what you wish you could see on mainstream television. Alyona Minkovski ofTers a 
fresh perspective on US and world politics by covering bold and darmg stories no one else dares to touch. It's an 
hour you'll never for^get." See Russia Today website; Program Guide at httD://rt.com/programs/ (last accessed July 
29,2011). 



p. Christopher Hughey, Esq. 
August 11,2011 
Page 3 

Mr. Kokesh is a United States citizen who was bora in Califomia and grew up in New 
Mexico. He served in active duty in the United States military from 1999 to 2007, including a 
tour of duty in Iraq. Mr. Kokesh was a candidate for the Republican primary nomination in New 
Mexico's 3rd Congressional District in the 2010 election, but he failed to secure the nomination. 
Shortiy thereafter, Mr. Kokesh began hosting a talk radio program called "Adam vs. The Man" 
on a radio station in New Mexico. In April 2011, the format of the show was changed from 
radio to television. The show airs on the RT Channel Monday through Friday in the 7 pm time 
slot, and full episodes are also available on the Adam vs. The Man website one day following 
their broadcast. 

The show bills itself as revealing "the reality of a govemment based not on protecting the 
fi:eedoms of the American people, but exploiting them for the sake of the real power brokers and 
banksters who work behind the scenes. But it's not just about politics, it's about living like a 
free, dignified human being, living like govemment doesn't exist, and loving it." Mr. Kokesh, a 
self-described libertarian, provides his perspective on current events such as the debt crisis, the 
wars in Iraq and Afghanistan, the legalization of marijuana, and the 2012 elections. Adam vs. 
The Man frequently features guests including politicians, joumalists, and scholars who also 
provide commentary on current events. 

III. LcEal Analysis 

A. RTTV Is Not A Foreign National 

Contraiy to the unsupported assertion that forms the basis of the Complaint, RTTV is not 
a foreign corporation and therefore the FECA's ban on contributions from foreign nationals is 
not applicable to RTTV. 

The FECA and Commission regulations prohibit a foreign national from directiy or 
indirectiy making a contribution, donation, expenditure, independent expenditure or any other 
disbursement in connection with a Federal, State, or local electioa 2 U.S.C. §§441e(a)(l)(A) 
and (C); 11 CFR §§110.20(b) and (f). Under the FECA, "foreign national" includes "foreign 
prmcipals," as defined in 22 U.S.C. §611(b), including corporations organized under the laws of, 
or having its principal place of business in, a foreign country. 2 U.S.C. §441e(b); 11 CFR 
§U0.20(a)(3); 22 U.S.C. §611 (b)(3). Under the Commission's regulations and clarified in a 
series of Advisory Opinions, the ban extends to donations or disbursements by a domestic 
subsidiary of a foreign national if the funds are derived from the foreign national parent 
corporation's funds or if the foreign national parent corporation has any decision-making 
authority conceming the making of donations or disbursements. 11 CFR § 110.20(i). 



P. Christopher Hughey, Esq. 
August 11, 2011 
Page 4 

RTTV is neither a foreign corporation nor a domestic subsidiary of a foreign corporation. 
It is an independent U.S. corporation, registered in the District of Columbia, where it also has its 
principal place of business. The fact that RTTV sells television content to foreign-owned media 
outlets does not convert it from a lawfully registered U.S. corporation into a foreign-owned or 
controlled entity. 

Additionally, Mr. Kokesh, a United States citizen, works for an independent contractor 
and not for RTTV. Mr. Kokesh and his employer Adam vs. The Man, LLC are responsible for 
the commentary Mr. Kokesh espouses on his show, and there are no foreign nationals involved 
with the decision-making in connection with his show. His show airs in the United States and 
reaches an English-speaking audience that consists predominantiy of United States citizens. 

In sum, the entirety of the Complaint is based upon an inaccurate assumption as to the 
corporate registration status of RTTV. Because RTTV is a domestic corporation, it is legally 
impossible for the company to violate the foreign national ban under 2 U.S.C. §§441e(a)(l)(A) 
and (C); 11 CFR §§110.20(b) and (f). Accordingly, there is no reason to believe RTTV violated 
the FECA and the Commission must dismiss the Complaint. 

B. RTTV's Broadcasts Of Adam vs. The Man Are Exempt From 
Regulation Under The Press Exemption 

Although the Complaint could and should be dismissed solely due to the inaccurate 
premise on which the allegations are based, and although the Complaint does not contain any 
allegation that RTTV violated the FECA's corporate contribution restrictions by producing the 
Adam vs. The Man, we nonetheless assert that Mr. Kokesh's speech is Constitutionally protected 
under the First Amendment and RTTV's production of such content is exempt from regulation. 
Assuming arguendo that the Complaint could be read to allege that Mr. Kokesh's statements 
were a "contribution" or "expenditure," the press exemption contained in the FECA and 
Commission regulations exempts this speech from regulation due to RTTV's status as a press 
entity acting within its legitimate press function. 

The FECA and Commission regulations define the terms "contribution" and 
"expenditure" to include any gift of money or "anything of value" for the purpose of influencing 
a Federal election. 2 U.S.C. §§43I(8)(A) and (9)(A); 11 CFR §§100.52(a) and 100.111(a). In 
light of the paramount freedoms of press and association guaranteed under the First Amendment, 
the FECA includes a "press exemption" that exempts from the defmition of "expenditure" . . 
any news story, commentary, or editorial distributed through the facilities of any broadcasting 
station, newspq)er, magazine, or other periodical publication, unless such facilities are owned or 
controlled by any political party, political committee, or candidate." 2 U.S.C. §431(9)(B)(i). 
Commission regulations further provide that neither a "contribution" nor "expenditure" results 
firom "any cost incurred in covering or carrying a news story, commentary, or editorial by any 
broadcasting station (including a cable television operator, programmer or producer), [or] Web 



Liaie : a/ 11/ HKJJ. X I inic ; c . 111 • u 

P. Christopher Hughey, Esq. 
August 11,2011 
Page 5 

site . . . unless the facility is owned or controlled by any political party, political committee, or 
candidate[.]" 11 CFR §§100.73 and 100,132. The press exemption hinges on the speaker and not 
the content, thus, it applies to electioneering communications as well as to conununications that 
contain express advocacy. See, e.g.. MUR 5545 (CBS Broadcasting) and MUR 4863 (Sean 
Hannity). 

It is well settled, as determined in several court cases, MURs, and Advisory Opinions, the 
Commission is guided by three questions in considering whether the press exemption applies: (1) 
Is the entity engaging in the activity a "press entity" as described by the FECA and Commission 
regulations; (2) is the press entity owned or controlled by a political party, political conunittee, 
or candidate; and (3) is the press entity is acting in its legitimate press function? See, e.g., 
Reader's Digest Association, Inc. v. FEC, 509 F.Supp. 1210, 1215 (S.D.N.Y. 1981); FEC v. 
Phillips Publishing, Inc., 517 F.Supp. 1308, 1312-1313 (D.D.C. 1981); MURs 4863 (Sean 
Hannity), 5545 (CBS Broadcasting), and 5569 (The Jon and Ken Show); and Advisory Opinions 
2011-11 (Colbert), 2010-08 (Citizens United), 2008-14 (Melotiie, Inc.), In tiie instant case, all 
three factors weigh heavily in support of the conclusion that the press exemption applies. 

As to the first question, the FECA and Commission regulations do not define the term 
**press entity." Thus, the Conunission generally focuses on whether the entity in question 
produces a program that disseminates news stories, commentary, and/or editorials on a regular 
basis. See, e.g., Advisory Opinions 2011-11 (Colbert), 2010-08 (Citizens United), 2008-14 
(Melotiie, Inc.), 2007-20 (XM Radio), and 2005-19 (Inside Track). An entity otherwise eligible 
for the press exemption does not lose its eligibility merely because of a lack of objectivity in a 
news story, commentary, or editorial. See MURs 5545 (CBS Broadcasting), and 5569 (The Jon 
and Ken Show). 

RTTV's sole business is to create and provide television content for internationally-
focused, English language television networks that air in markets across the United States. 
RTTV produces television shows on an ongoing, daily or weekly basis, that focus on news, 
commentary or editorials. Some of the programming is objective dissemination of daily news, 
while other programs include subjective commentary or editorials. Accordingly, it is without 
question tiiat, similar to the entities in MURs 5545 and 5569, RTTV qualifies as a "press entity." 

With respect to the second question, RTTV is not owned or controlled by a political 
party, political committee, or candidate. To the contrary, RTTV is an independent, U.S.-owned 
and controlled corporation and is not owned or controlled by any political party, political 
committee or candidate, foreign or domestic. 

Considering the third question, RTTV was clearly acting in its legitimate press fimction 
when it co-produced the Adam vs. The Man show that is at the center of tiie allegations in this 
matter. Adam vs. The Man consists primarily of the opinions and commentary of Mr. Kokesh 
and the numerous commentators and guests who appear on the show. Adam vs. The Man is 



P. Christopher Hughey, Esq. 
August 11,2011 
Page 6 

available via cable and satellite television subscriptions as well as available for free to the 
general public on the Adam vs. The Man website. Mr. Kokesh has made it clear on numerous 
episodes of Adam vs. The Man, as well as throughout his candidacy and in other public 
appearances that he favors libertarian ideology in general and Ron Paul in particular. His 
comments during the June 6, 2011 episode are entirely consistent with the opinions and 
commentary tiiat are central to his show. Accordingly, RTTV was acting in its legitimate press 
function when it co-produced the June 6,2011 episode of the Adam vs. The Man show. 

Having squarely met all three of the prongs ofthe press exemption test, it is clear that Mr. 
Kokesh's speech is constitutionally protected under the First Amendment and RTTV's airing of 
such content is exempt from regulation.̂  Although the Complaint did not specifically allege that 
RTTV violated 2 U.S.C. §441b, the Commission would be acting within its discretionary 
authority to find no reason to believe RTTV violated 2 U.S.C. §44lb based upon the facts 
presented in this matter. 

IV. Conclusion 

Neither RTTV nor Mr. Kokesh are foreign nationals and therefore they are not prohibited 
firom making contributions or expenditures in U.S. elections under 2 U.S.C. §441e(a)(l)(A). 
Additionally, RTTV's co-production of Adam vs. The Man and its editorial comment upon 
politics fit squarely witiiin tiie '̂ press exemption" of 2 U.S.C. § 431 (9)(B)(i), FEC regulations, 
and well-established precedent 

Accordingly, the Commission should find no reason to believe RTTV violated the FECA 
and dismiss the Complaint. 

Very tmly yours. 

6. 
Gary C. Adler 

GA/br 

^ Even if RTTV was a foreign national (which we have established they are not), the commentary that forms the 
basis ofthe Complaint would be protected from regulation under the press exemption. Nothing in tiie legislative or 
regulatory history of the press exemption suggests that it only applies to domestic media entities. So long as a 
foreign media entity meets the three-factor test (press entity; not owned or controlled by party, political committee 
or candidate; acting in legitimate press function), the news, commentary and editorials attributable to the foreign 
media entity are exempt fi-om the definition of "contribution" and "expenditure." If no contributions or expenditures 
are made by the entity, there is nothing for the foreign national ban to prohibit. 

31093 V O7\12266S.0OO8 



uaxe: u/ii/t^\aLi iime: -^r^+o rii lo: ii^\oe^<^i.oj3^e^Js 

BEFORE THE 
FEDERAL ELECTION COMMISSION 

OFTHE 
UNITED STATES OF AMERICA 

In the Matter of: 

Russia Today Television (RTTV) MUR #6481 

AFFIDAVIT OF ALEX YAZLOVSKY 

I, Alex Yazlovsky, duly swom and under oatii, state as follows: 

1. I am over the age of 18. I have personal knowledge and am competent to testify 

to the matters set forth herein. 

2. I am the President of RTTV America, Inc. Ĉ RTTV"). 

3. RTTV is a corporation duly organized and validly existing under District of 

Columbia law (see Attachment A). RTTV's principal place of business is located at 1325 G 

Street, N.W., Washmgtoii, DC, 20005. 

4. RTTV is an independent U.S. corporation and is not a subsidiary of, or afl[iliated 

with, any foreign-owned corporation. 

5. Founded in 2005, RTTV creates and provides television content for an 

internationally-focused, English language television network that airs in markets across the 

United States, including New York, the District of Columbia, and Chicago metropolitan areas, 

the Carolinas, and several metropolitan areas throughout California. 

6. Since its programs are aimed at English speakers in the United States, it is 

believed that the vast majority of the audience for its content are U.S. citizens. 

7. RTTV's productions include daily news programs and editorial and commentary 

talk shows including *"The Big Picture with Thorn Hartmann*' ''The Alonya Show'* and "Adam 

vs. The Manr RTTV produces content, it does not broadcast it. 



Date: O/ll/eikail lime: ^i-.^J rn lo: Lei'OiLeLi.^^-sc.^ 

8. RTTV does not employ Mr. Kokesh. Rather, he works for an entirely different 

entity, Adam vs. The Man, LLC a New Mexico limited liability company. That company 

entered into an independent contractor relationship with RTTV to co-produce Adam vs. The 

Man, a thirty-minute editorial commentary show featuring Mr. Kokesh, journalist Luke 

Rudkowski, and religious scholar Jake Diliberto. 

9. Adam vs. The Man, LLC is responsible for the content of the Adam vs. The Man 

show. 

10. It is my understanding that Mr. Kokesh is a Uiuted States citizen who \m bom in 

Califomia and grew up m New Mexico. He served in active duty in the United States military 

fix)m 1999 to 2007, including a tour of duty in Iraq. He was a candidate for the Republican 

primary nomination in New Mexico's 3rd Congressional District in the 2010 election, but he 

failed to secure the nomination. 

11. The show airs on the RT Channel Monday tiirough Friday in the 7 pm time slot, 

and full episodes are also available on the Adam vs. The Man website one day following tiieir 

broadcast. 

12. Adam vs. The Man fi^uentiy features guests including politicians, journalists, 

and scholars who also provide commentary on current events. 

I DECLARE UNDER THE PENALTIES OF PERJURY THAT THE ABOVE AND 

FOREGOING IS TRUE AND CORRECT TO THE BEST OF M):̂  KNOWLEDGE, 

DEFORMATION AND BELIEF. 

EXECUTED THIS | | DAY OF AUGUST, 2011. 

Alex Yazlovsky 

31l87v_01\12266S.0008 



ATTACHMENT A 



* * * 

Search Ask the Mayor ; Subscribe tp Ematis | Agency Directory i 3U Onlino | Closures 

V District Residsnls Bus inesses ; 

Online Organization Registration 
Search Reg/sftreefOrgantutfons 

Use this easy search to access details on organizations that are registered wrtti the Department of Consumer and Regulatory 
Affairs (OCRA) in Washington, DC. You may search l)y all or part of an organization name or by a file number. Then, select die 
"Selecr button to view more details. Please note that the database does not include trade names. 

W e b S e a r c h 

Search for Organizations 

starting With G Exact Match O All Words 

Q Any VVbnls O File Number 

Name: :RTTV America 

I Search | | Car>cel | 

View oiganization details for seteded record. 

Organization Details 

OrganlzaBan IntonnaOon Retfisteteil Agent lafannaQon Trade Name 
MoanaSon 

OiganbaGon Name RJIV AMERICA, 
INC. 

Slate DC 
status AcSve 
Initial Date oT 
ReglstmSon 7/6/200S 

FllefP 252182 
Organization Type CorpDomeslic 

Registered 
Agent 

CORPORATION SERVICE 
COMPANY 

Address Line 1 1090 VERMONT AVE., N.W. 
Address Une 2 
City Washington 
State DC 

ap 20005 
Country United States 

Retgm to Search } ) Return to Main Page 

Dii l r ic tNaws Irifiiimsdon Centers CominunNy IX; Government Contact Us 

P m s B M r ^ a Schedulei ?2lKMir8 Einergcncy Ptanniv ClyvMeCalendv MayenoiEoe Cat 311 

SIAtomenls&naleasea BiiSineu Ccnws DCAeendes ConlaDlUte Mayor 

Subscribe (oEmeils Ccnsumer ftolsdion DCJolis OCCksncil Contact Aean^ Oraeton 

SutacrlDe to Text Alens Edicition EledsdOCficials SendFeedbadc 

CMlns Chats Heeiai Green OC CislrictAppoiniees Search Tetophone Oindory 

O C G M Sooae NcNncKs Sodai Services DC One Cent CepStai SubRASentce Requests 

DC WcbcastK ResMenti (ntatagsncy onHKMlessneM Courts KalieFOiARequesti 

Govemmert Closures VAsKors Reoovery.(fegsv OCUMs 

OCS!sHiooii 


	#9 2012-03-30 Supp - Resp from RTTV America, Inc.( MUR 6481)
	2012-03-30 Supp - Resp from RTTV America, Inc.( MUR 6481)
	2012-04-26 Ltr - Email  Supp - Response from RTTV America, Inc.( MUR 6481) (1)
	2012-04-26 Ltr - Email  Supp - Response from RTTV America, Inc.( MUR 6481) (2)
	2012-04-26 Ltr - Email  Supp - Response from RTTV America, Inc.( MUR 6481) (3)
	2012-04-26 RE RTTV America Inc. (MUR 6481)
	MUR 6481 Compl-Resp fax 8-12-11



